Prowadzenie lokalnego biznesu jest opłacalne, jednak w pewnym momencie staje ograniczające. Jeżeli chcesz rozwinąć swoją działalność powinieneś zainteresować się pozycjonowaniem swoich źródeł na szerszą skalę. Załóżmy, że interesuje Cię Francja. Z wykorzystaniem strategii takiej jak pozycjonowanie sklepu Sky-Shop, możesz stopniowo stawać się widocznym dla odbiorców z tego zakątka świata. W niniejszym artykule pragniemy przybliżyć Ci w jaki sposób rozpocząć pozycjonowanie na skalę międzynarodową, oraz chcemy wyjaśnić dlaczego pozycjonowanie sklepu Sky-Shop stanowi optymalne rozwiązanie w przypadku pozycjonowania działalności e-commerce.
Pozycjonowanie we Francji
SEO to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja rankingowa to nadrzędny cel optymalizacji niezależnie od kraju. Jednak istnieją różnice, które wpływają na uzyskanie pożądanego efektu.
Język
Językiem francuskim posługuje się na świecie ponad 200 milionów osób. Najchętniej wykorzystywaną wyszukiwarką we Francji jest Google, na której pozycjonowanie sklepu Sky-Shop koncentruje się w szczególności, a która generuje ponad 94% zapytań dla 58 milionów internautów. Jest to ogromny rynek konsumencki, który niezwykle dba o swoją kulturę. W przypadku SEO w tym kraju nie ma miejsca na miksy i kalki językowe, musisz dobrze posługiwać się językiem francuskim, aby zyskać przychylność odbiorców.
Słowa kluczowe
W związku z językiem musisz znać również potrzeby oraz intencje francuskich odbiorców. Optymalizacja w tym kraju przykłada szczególną wagę do słów i fraz kluczowych – zwłaszcza tych typu long tail. Myśl po francusku i twórz treści pod kątem ściśle opracowanych haseł, które są najczęściej googlowane.
Link building
Jest to kolejny podstawowy element SEO. Francuzi przykładają dużą wagę do autorytetu, jaki ma strona, oraz do jej wiarygodności. Musisz zadbać o wartościowe linki przychodzące, artykuły na stronie – również te sponsorowane, a także synergię z mediami społecznościowymi i wizytówką Google.
Francja – pozycjonowanie lokalne ze Sky-Shop
Znając potrzeby klientów, warto skupić się na zawężeniu swojej działalności pod kątem lokalnym. Włączając to w strategię zakładającą pozycjonowanie sklepu Sky-Shop, jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza na początek poszerzania działalności za granicą. Pamiętaj więc, aby:
- skupić się na ściśle dobranych słowach do lokalnej grupy – poznaj przyzwyczajenia swoich odbiorców,
- znać regionalne słownictwo,
- dostosować swoją strategię do lokalnych turystów – Francja jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie.
Voilà!
Planując rozwój swojej firmy, przede wszystkim ustal odpowiednie cele – zastanów się, co chcesz osiągnąć w innym kraju. Działania najlepiej rozpocząć od skomponowania strategii tak szczegółowej, jak to tylko możliwe. Warto skorzystać z audytu agencji interaktywnej, która przy okazji współpracy oferować będzie usługi analityczne, dzięki czemu nieprzerwanie uzyskiwać będzie feedback, który wykorzystany zostanie do ulepszania Twojej strategii pozycjonowania.