SEO to gorący temat w świecie marketingu cyfrowego. Istnieje wiele różnych sposobów, w jakie firmy i agencje mogą optymalizować swoje treści pod kątem wyszukiwarek. Ale co się stanie z SEO w 2022 roku? Na czym ten proces polega? Jak to realizować? Zobaczmy co poznańska Grupa iCEA ma nam do powiedzenia.
Odpowiedź na to pytanie zależałaby od tego, jak zdefiniujemy SEO w 2022 roku. Jeśli zdefiniujemy to jako proces optymalizacji treści, linków i metadanych witryny tak, aby zajmowała wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP) niż inne witryny, wtedy nadal będzie potrzeba SEO w 2022 roku.
Jeśli jednak zdefiniujemy to jako stosowanie technik black hat, takich jak upychanie słów kluczowych lub ukrywanie tekstu przed robotami; to raczej możemy zapomnieć o długiej i stabilnej działalności naszej witryny.
Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Najlepiej zacząć od zrozumienia, czego szukają wyszukiwarki podczas indeksowania sieci. Chcą poznać trafność Twoich stron dla określonych słów kluczowych, jak często Twoja strona jest aktualizowana i ile linków zewnętrznych prowadzi do Twojej strony.
Aby Twoja witryna była zawsze aktualna i trafna, możesz użyć np. narzędzia do automatycznego tworzenia mapy witryny. Jeśli nie masz kanału RSS w swojej witrynie, możesz go wygenerować bez większych problemów. Możesz także utworzyć mapę witryny XML i wyeksportować ją jako adres URL. Zrobić możesz wiele więcej na korzyść witryny, jednak przypuszczamy, że nie za bardzo wiesz jak zabrać się za wykonanie powyższych, przytoczonych czynności. Właśnie dlatego Grupa iCEA zachęca do skorzystania z bezpłatnego audytu SEO, podczas którego przeanalizowana zostanie Twoja witryny, a przy współpracy, wszystko co konieczne dla jej lepszego działania oraz wizerunku zostanie wdrożone.
Jakie są zalety SEO?
Korzyści SEO nie ograniczają się tylko do zwiększonych przychodów, ale obejmują również zwiększoną świadomość marki, lepsze zaangażowanie klientów i wyższe współczynniki konwersji. Wyższa pozycja w rankingach wyszukiwania w wyszukiwarkach oznacza, że gdy ludzie będą szukać Twojej firmy, Twoja witryna będzie miała pierwszeństwo w rankingu, a prawdopodobieństwo kliknięcia będzie wyższe. Dzięki temu konsumenci mogą łatwiej znaleźć Twoją firmę bez wykonywania dodatkowej pracy.
Dodatkowo, tworząc angażującą stronę internetową, zoptymalizowaną pod kątem rankingu w wyszukiwarkach i dostarczającą wysokiej jakości treści, możesz:
- Przyciągnij publiczność, potencjalnych klientów z całego świata,
- Generować leady, które zwiększą sprzedaż online oraz wpłyną na współczynnik konwersji,
- Stworzyć poczucie wiarygodności swojej marki, co może prowadzić do wzrostu lojalności i utrzymania klientów.
Jak działa SEO?
Grupa iCEA mówi – SEO to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania — często określanych jako wyniki „naturalne”, „organiczne” lub „zarobione”.
Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać w przypadku SEO, jest to, że nie jest to proces z dnia na dzień. Uzyskanie wyższej pozycji witryny w wyszukiwarkach może zająć trochę czasu i wysiłku, ale ta praca się opłaci. z większym ruchem i większym sukcesem. Twoja witryna nabierze rozpędu, a Ty sam będziesz prowadzić interesy.
Najlepsze w SEO jest to, że może się go nauczyć każdy, kto ma pewne zaangażowanie. Nie musisz znać żadnych języków kodowania ani programowania, aby robić SEO, ale musisz zrozumieć, jak działają wyszukiwarki i jak ważne jest używanie słów kluczowych w artykułach, postach na blogu i projektowaniu stron internetowych.
Jak zacząć z SEO?
SEO to niestety skomplikowany temat i może być przytłaczający dla początkujących. Ważne jest, aby zacząć od podstaw, a następnie przejść do bardziej zaawansowanych kroków.
Dostępnych jest wiele narzędzi, które mogą Ci pomóc w działaniach SEO. Powinieneś jednak wiedzieć, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania dla każdej firmy. Najlepszym sposobem na rozpoczęcie pracy z SEO jest przeprowadzenie badań i znalezienie narzędzi, które najlepiej pasują do Twoich potrzeb biznesowych – takie badanie zwane audytem oferuje Ci Grupa iCEA i to za darmo!
Zostań ekspertem w SEO w 4 krokach
Stanie się ekspertem SEO to wymaga czasu i wysiłku. Ale to też nie jest nauka bliska fizyce kwantowej. Poniższe cztery kroki pomogą Ci zrozumieć, czego potrzeba, aby zostać ekspertem SEO i jak się tam dostać:
- Poznaj podstawy SEO
- Analizuj news feed branży
- Ucz się od ekspertów w tej dziedzinie
- Bądź na bieżąco ze zmianami wprowadzanymi przez Google