Pozycjonowanie sklepów po francusku. Jak różnice kulturowe wpływają na strategię SEO?

Czy Polska to dla Ciebie za mało? Chcesz rozwinąć swój biznes w innym kierunku i zyskać nową grupę konsumentów? Dla chcącego nic trudnego, jednak nie jest to proste zadanie. Jednym z krajów, który stwarza wachlarz możliwości rozwojowych jest Francja – kraj wyśmienitych serów, aromatycznych win oraz miłości. Warto więc dowiedzieć się jak wygląda pozycjonowanie sklepów właśnie w tym miejscu. Na co zwrócić uwagę, aby nie popełnić faux pas?

Pozycjonowanie sklepów we Francji

SEO to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja rankingowa to nadrzędny cel optymalizacji niezależnie od kraju. Jednak istnieją różnice, które wpływają na uzyskanie pożądanego efektu. 

Język

Językiem francuskim posługuje się na świecie ponad 200 milionów osób. Najchętniej wykorzystywaną wyszukiwarką we Francji jest Google, który generuje ponad 94% zapytań dla 58 milionów internautów. Jest to ogromny rynek konsumencki, który niezwykle dba o swoją kulturę. W przypadku SEO w tym kraju nie ma miejsca na miksy i kalki językowe, musisz dobrze posługiwać się językiem francuskim, aby zyskać przychylność odbiorców.

Słowa kluczowe

W związku z językiem musisz znać również potrzeby oraz intencje francuskich odbiorców. Optymalizacja w tym kraju przykłada szczególną wagę do słów i fraz kluczowych – zwłaszcza tych typu long tail. Myśl po francusku i twórz treści pod kątem ściśle opracowanych haseł, które są najczęściej googlowane.

Link building

Jest to kolejny podstawowy element SEO. Francuzi przykładają dużą wagę do autorytetu, jaki ma strona, oraz do jej wiarygodności. Musisz zadbać o wartościowe linki przychodzące, artykuły na stronie – również te sponsorowane, a także synergię z mediami społecznościowymi i wizytówką Google.

Lokalność po francusku 

Znając potrzeby klientów, warto skupić się na zawężeniu swojej działalności pod kątem lokalnym. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza na początek poszerzania działalności za granicą. Rozpoczynając pozycjonowanie sklepów we Francji zacznij od:

 

  • skupić się na ściśle dobranych słowach do lokalnej grupy – poznaj przyzwyczajenia swoich odbiorców,
  • znać regionalne słownictwo,
  • dostosować swoją strategię do lokalnych turystów – Francja jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie.

Voilà!

Pozycjonowanie sklepów to przede wszystkim odpowiednia strategia. Musisz ustalić brand purpose oraz zaplanować kanały dystrybucji treści. Warto jest zacząć od mniejszego obszaru i stopniowo go rozwijać w zasięgu krajowym. Pamiętaj jednak jak ważny jest język, dlatego jeśli nie potrafisz mówić biegle po francusku najlepiej będzie skorzystać z wyspecjalizowanego copywritera.